Шырав
Çыхăну
Редакци адресĕ:
Чăваш ен, Çĕрпӳ районĕ, Михайловка ялĕ, Хĕвел ур., 1.

Адрес редакции:
Чувашия, Цивильский район, д. Михайловка, ул. Солнечная, 1

Email: civhim2@narod.ru
Тел.(факс): (83545) 6-30-90

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА ПО ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОМУ ИСКУССТВУ ДЛЯ 5 КЛАССА

Михайлов С. Н.
Михайлов С. Н.
1. ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Рабочая программа курса по изобразительному искусству 5 класса создана на основе закона об образовании Российской Федерации, федерального компонента государственного стандарта основного общего образования, примерной основной образовательной программы основного общего образования, авторской программы «Изобразительное искусство» под редакцией Б.М. Неменского.
Программа детализирует и раскрывает соответствующее содержание стандарта, определяет общую стратегию обучения, воспитания и развития учащихся средствами учебного предмета в соответствии с целями изучения изобразительного искусства, которые определены стандартом.

Текста малалла вулăр...
■ Михайлов Станислав Николаевич.
учитель ИЗО МБОУ "Булдеевская ООШ" Цивильского района Чувашской Республики

Петĕр Хусанкайăн «Тезаврус лингве чувашорум» сăввине 5 класра вĕрентес уйрăмлăхĕсем

Ăнкаруллă вулавпа сăнарлăх вĕрентĕвĕн (5-7 классем) концепцинче тăван литература урокĕсенче лирика хайлавĕсене вĕрентесси мĕнпе уйрăлса тăрать-ха?
5 класра тăван литература урокĕсенче тĕрлĕ жанрлă лирикалла хайлавсене ăнланма, чĕрепе туйма, каласа пама хатĕрленнĕ чух мĕнле меслетсемпе, мелсемпе усă курмаллине уçăмлатнă.
Лирикалла хайлавсене тишкерес йывăрлăхсен çул-йĕрне палăртнă.
Петĕр Хусанкайăн «Тезаврус лингве чувашорум» сăвва килти вулав урокĕнче вĕренмелле. Килти вулав урокĕсен уйрăмлăхĕ вăл – кĕнекере панă хайлавсене харкам тĕллĕн вуласа класра сÿтсе явмалла.
Килти вулав кĕнекинче панă хайлавсем малтан вĕреннисемпе тачă çыхăнса тăраççĕ.
■ Иванова Надежда Григорьевна.
Чăваш Республикин вĕренÿ институчĕн доценчĕ

Г.Тал-Мăрсан «Хирте», И.Гоффăн «Русское поле» сăввисем

Степанов А. М.
Степанов А. М.
 
Презентацие Муркаш районĕнчи А.Г.Николаев ячĕллĕ Калайкасси вăтам шкулĕнче чăваш чĕлхипе литературине вĕрентекенĕ Степанов Александр Марсович хатĕрленĕ. Çавăн пекех "ШкулТВ" интернет телеканалта унăн урокне ачасене кăтартма пулать.
Александр Марсович урокĕсем яланхи пекех хăйне евĕрлĕхĕпе палăрса тăраççĕ.
■ Степанов Александр Марсович.
Муркаш районĕнчи А.Г.Николаев ячĕллĕ Калайкасси вăтам шкулĕ

Урокра усă курмалли презентацисем

Вăрнар районĕнчи Çĕпрелти вăтам шкулта чăваш чĕлхипе литературине вĕрентекен Крипчакова Алина Николаевна хатĕрленĕ презентацисем Раççейре тата Чăапш Республикинче кăçал паллă тунă "Литература çулталăкне" паллă тума хатĕрленĕскерсем. Автор презентацисемпе усă курмалли ытти материалсене ярса пама пулин те, вĕсене журалта уçласа илмешкĕн лартма шутларăмăр. Вĕсене автор питĕ хăйне евĕрлĕ йĕркеленĕ тата урокра усă курма та кăмăллă пуласса шанатпăр.
■ Крипчакова Алина Николаевна.
Вăрнар районĕнчи Çĕпрелти вăтам шкул

Учитель, помни о себе!

Человечество уже много веков размышляет о своем здоровье и ищет возможности поддерживать его как можно дольше. Однако нет единого определения - что же мы понимаем под термином «здоровье». Здоровье, как целостное и в то же время динамическое состояние, может складываться из пяти следующих показателей:
1. Уровень и гармоничность физического развития.
2. Функциональное состояние организма (наличие резервных возможностей основных физиологических систем).
3. Уровень иммунной защиты.
4. Наличие того или иного заболевания или анатомических дефектов.
5. Уровень личностных характеристик конкретного человека, его морально-волевые и
мотивационные установки.
Каждый из этих признаков может иметь количественное выражение.

Текста малалла вулăр...
■ Зубкова Светлана Анатольевна.
воспитатель КС (К) ОУ «Кугесьская специальная (коррекционная) общеобразовательная школа - интернат» Минобразования Чувашии